Geneza

Koło Naukowe Rachunkowości powstało 12 maja 1999 roku na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pomysłodawcą i pierwszym opiekunem naukowym był dr Piotr Kozak, obecnie opiekunem jest mgr Urszula Wolszon. Koło powstało przy Katedrze Rachunkowości, kierowanej przez prof. Sławomira Sojaka.

Pracami Koła kieruje Zarząd, w skład którego wchodzą: Prezes, Wiceprezes ds. finansów, oraz Wiceprezes ds. marketingu.

Do głównych celów działalności Koła należy:

  1. doskonalenie wiedzy z rachunkowości wśród studentów oraz uczniów szkół średnich,
  2. poszerzenie kręgu osób zainteresowanych rachunkowością,
  3. upowszechnienie wśród członków Koła Naukowego Rachunkowości w Toruniu praktycznych zastosowań rachunkowości w przedsiębiorstwach,
  4. promocja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu.

Działalność Koła Naukowego Rachunkowości koncentruje się wokół kilku wydarzeń:

  • Ogólnopolski Konkurs Wiedzy z Rachunkowości dla Uczniów Szkół Średnich,
  • Ogólnopolski Konkurs Wiedzy z Rachunkowości dla Studentów Szkół Wyższych,
  • Ogólnopolska Studencka Konferencja Adeptów Rachunkowości OSKAR.

W ramach działalności Koła organizowane są również warsztaty teoretyczne oraz praktyczne.

STATUT KNR UMK w Toruniu

I. NAZWA ORGANIZACJI I SIEDZIBA

  1. Nazwa: Koło Naukowe Rachunkowości
  2. Nazwa skrócona: KNR
  3. Siedziba: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania ul. Gagarina 13A, 87-100 Toruń
  4. Członkostwo: Członkami KNR mogą być studenci studiów dziennych, zaocznych oraz doktoranckich Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu

II. CELE KNR I SPOSÓB ICH REALIZACJI

  1. Głównymi celami KNR są:
    1. podnoszenie poziomu wiedzy z rachunkowości,
    2. poszerzanie kręgu osób zainteresowanych rachunkowością,
    3. umożliwianie osobom interesującym się rachunkowością doskonalenie swoich umiejętności,
    4. upowszechnianie wśród członków KNR praktycznych zastosowań rachunkowości w przedsiębiorstwach,
    5. promocja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu.
  2. Cele są realizowane poprzez:
    1. wykłady,
    2. konwersatoria,
    3. konsultacje,
    4. współpracę z organizacjami zawodowymi księgowych, biegłych rewidentów i innymi organizacjami i osobami, których cele lub przedmiot działalności są tożsame z celami i przedmiotem działalności KNR,
    5. praktyki krajowe i zagraniczne,
    6. konkursy i olimpiady,
    7. działalność wydawniczą,
    8. konferencje,
    9. inne niż wymienione w powyższych punktach.

III. WŁADZE I STRUKTURA ORGANIZACYJNA KNR

  1. Najwyższą władzą KNR jest Walne Zgromadzenie Członków, w skład którego wchodzą wszyscy członkowie KNR.
  2. Pracami Walnego Zgromadzenia Członków kieruje Przewodniczący, wybierany spośród członków obecnych na Zgromadzeniu.
  3. Pracami KNR pomiędzy Walnymi Zgromadzeniami Członków kieruje Zarząd, w skład którego wchodzą :
    – Prezes Zarządu,
    – Vice Prezes ds. Finansów,
    – Vice Prezes ds. Marketingu,
  4. Skład Zarządu, w zależności od potrzeb, można uzupełnić o Członków Zarządu, których liczba nie może przekroczyć 5 osób.
  5. W skład Zarządu mogą wejść tylko członkowie KNR.
  6. Nad pracami KNR opiekę naukową sprawuje Opiekun Naukowy, który jest pracownikiem Katedry Rachunkowości, delegowanym przez Kierownika Katedry.

IV. FINANSOWANIE DZIAŁALNOŚCI KNR

  1. KNR działa na zasadzie non profit.
  2. Finansowanie działalności KNR odbywa się z dobrowolnych wpłat osób i instytucji.
  3. KNR może od swoich członków pobierać składki.
  4. Zarząd KNR jest odpowiedzialny za prawidłowe zarządzanie finansami KNR.